Bezpieczeństwo

Bezpieczeństwo

Aby zapewnić podróżnym najwyższy poziom ochrony, Subaru od ponad pięćdziesięciu lat nieustannie testuje swoje zaawansowane systemy bezpieczeństwa. SOLTERRA ma na pokładzie pełny zestaw naszych innowacyjnych systemów zapobiegania wypadkom i unikania kolizji, w tym SUBARU Safety Sense*1. Przede wszystkim jednak konstrukcja auta jest oparta na e-SUBARU GLOBAL PLATFORM, czyli naszej najsztywniejszej platformie w historii, zaprojektowanej z myślą o pełnej ochronie baterii. Dzięki wszechstronnemu podejściu do bezpieczeństwa pomagamy tworzyć przyszłość bez wypadków

* SUBARU Safety Sense jest systemem wspomagającym kierowcę i może w pewnych warunkach drogowych lub pogodowych nie zadziałać optymalnie. Kierowca zawsze jest zobowiązany prowadzić bezpiecznie i z uwagą oraz przestrzegać przepisów ruchu drogowego. SUBARU Safety Sense jest systemem wspomagającym kierowcę, ale nie zwalnia od odpowiedzialności za ewentualne wypadki. Sprawność działania SUBARU Safety Sense zależy od wielu czynników, takich jak odpowiednia obsługa samochodu, pogoda i warunki ruchu drogowego. Pełny opis działania systemu SUBARU Safety Sense i jego ograniczeń można znaleźć w instrukcji obsługi samochodu.

SUBARU Safety Sense

System zapobiegania kolizji – Pre-Collision System (PCS)*

Adaptacyjny tempomat – Dynamic Radar Cruise Control (DRCC)

Kontrola wyśrodkowania samochodu w pasie ruchu – Lane Tracing Assist (LTA)

System rozpoznawania znaków drogowych – Road Sign Assist (RSA)

Lane Departure Alert

System awaryjnego zatrzymania pojazdu- Emergency Driving Stop System

Proactive Driving Assist

* Zastrzeżenia

Obrazowe przedstawienie działania systemu nie odzwierciedla jego rzeczywistego działania.
* System Pre-Collision może nie zadziałać w każdej sytuacji. Zależnie od różnicy prędkości między obiektami, wysokości obiektu i innych warunków nie każda sytuacja może być odpowiednia dla optymalnego działania SUBARU Safety Sense.

Funkcje i systemy bezpieczeństwa Subaru

System bezpiecznego wysiadania – Safe Exit Assist (SEA)

Podczas postoju tylny radar wykrywa
samochody lub rowery zbliżające się z tyłu
i mruganiem lampki ostrzegawczej w lusterku
bocznym ostrzega pasażerów otwierających
drzwi przed potencjalną kolizją. Jeśli drzwi
mimo to zostaną otwarte, rozlegnie się głośny,
alarmujący dźwięk.

Antykolizyjne wsparcie parkowania – Parking Support Brake (PKSB)

Podczas manewrowania pojazdem kamera
wykrywa obecność pieszych na drodze
i ostrzega kierowcę sygnałem dźwiękowym. Jeśli
system uzna, że kolizja jest prawdopodobna,
automatycznie uruchomi hamulce, aby uniknąć
obrażeń i szkód lub je ograniczyć.

* Zastrzeżenia

Obrazowe przedstawienie działania systemu nie odzwierciedla jego rzeczywistego działania.