Tokio, 8 lipca 2021 r. – Subaru Corporation ma przyjemność ogłosić, że łączna produkcja pojazdów z napędem na wszystkie koła (AWD) przekroczyła w czerwcu tego roku 20 milionów sztuk*1. Ten przełomowy moment nastąpił 49 lat po tym, jak we wrześniu 1972 roku firma wprowadziła na rynek Subaru Leone 4WD, pierwszy w Japonii masowo produkowany samochód osobowy AWD.
Modele AWD stanowią obecnie 98%*2 globalnej sprzedaży Subaru i wszystkie są wyposażone w system Subaru Symmetrical AWD z umieszczonym poziomo silnikiem BOXER.
Najbardziej charakterystyczną cechą stałego napędu na wszystkie koła Subaru jest symetrycznie rozplanowany układ napędowy połączony z umieszczonym poziomo silnikiem BOXER. Zestawienie nisko położonego środka ciężkości uzyskanego dzięki silnikowi BOXER oraz doskonałego wyważenia symetrycznego układu napędowego maksymalizuje stabilność i przyczepność – będące nieodłącznymi cechami napędu na wszystkie koła – oraz oferuje doskonałe osiągi w różnych warunkach pogodowych i drogowych. Oprócz produkowania tak zaawansowanego sprzętu Subaru stale doskonali możliwości napędu na wszystkie koła, zgodnie z filozofią tworzenia samochodów zorientowanych na człowieka. Dzięki temu zapewnia większe poczucie jedności z pojazdem oraz zwiększa przyjemność i spokój ducha kierowcy i pasażerów podczas podróży.
Technologia AWD Subaru, jako jedna z kluczowych technologii stanowiących podstawę zaangażowania Subaru w bezpieczeństwo i przyjemność z jazdy, była ulepszana przez prawie pół wieku, a jej osiągi są nadal rozwijane również w pojazdach zelektryfikowanych.
W modelach wyposażonych w e-BOXER*3, sprzedawanych w Japonii i innych regionach świata, wysoce responsywny silnik pozwala na bardziej precyzyjną kontrolę AWD, co zapewnia większe poczucie bezpieczeństwa na śliskiej nawierzchni, takiej jak śnieg lub lód, a także poprawia możliwości jazdy po wyboistych drogach.
W przyszłych zelektryfikowanych modelach, w tym zaplanowanym na globalny rynek, całkowicie elektrycznym SUV-ie SOLTERRA, który ma pojawić się w 2022 roku, oraz w nowych pojazdach hybrydowych o dużej mocy, których premiera zaplanowana jest na połowę obecnej dekady, możliwości napędu Subaru na wszystkie koła AWD będą dodatkowo zwiększone dzięki technologii elektryfikacji.
Subaru będzie nadal wzmacniać swoją wyjątkowość – „Subaru Difference” – poprzez dalsze udoskonalanie obecnie stosowanych oryginalnych, podstawowych technologii, a jednocześnie rozwijanie technologii przyszłych generacji, tak aby zapewnić przyjemność i spokój ducha swoim klientom na całym świecie.
*1 Obejmuje systemy AWD inne niż symetryczny AWD.
*2 Na podstawie danych dotyczących globalnej sprzedaży w latach 2018–2020. Nie obejmuje pojazdów dostarczonych przez producentów OEM.
*3 e-BOXER to oryginalny układ napędowy Subaru w technologii Mild Hybrid z kompaktowym, wysoko wydajnym silnikiem elektrycznym i kompaktowym akumulatorem litowo-jonowym umieszczonym liniowo w symetrycznym układzie AWD.